
Hogyan lettem Virtuális Asszisztens? - avagy mit tanultam meg egy életre 2022-ben? (2.rész)
Mészáros-Huszár Erika
Olvasási idő: max. 5 perc
A 2022-es év Virtuális Asszisztensként hullámvasúton vitt magával és a történésekbe nem mindig volt beleszólásom. Nagyon sok kihívás elé állított, tapasztalatot, megértést és türelmet hozott számomra.
2021-ben kiszakítottam magam egy 15 éve tartó periódusból. Ennyi időt töltöttem el egy olyan ágazatban, amely a mai napig küzd a fennmaradásért, időről-időre padlóra küldi a madárinfluenza és a gazdaságpolitikai játszmák. Alkalmazottból vállalkozó lettem, saját “munkahelyet teremtettem” magamnak egy olyan régióban, ahol nem túl sok munkalehetőség van, sem a magam fajta középkorú nőknek, sem a tőlem fiatalabb korosztálynak.
A hosszú évek hajnali keléseit, a napi 3 óra bumlizást, az izületgyilkos munkakörnyezetet lecseréltem a home office kényelmére. Az “otthon, édes otthon” munkahellyé válásának buktatóiról egy korábbi cikkemben olvashatsz >> ITT <<
Egy olyan családban, ahol “nem szokás” vállalkozni, ahol dívik a mondás, hogy “a biztosat a bizonytalanért soha fel ne add”, nem volt egyszerű dolgom, azt elhihetitek. Még a szűkebb környezetemben is akadnak olyanok, akik a mai napig nem tudják, mivel is töltöm a mindennapjaimat. Annyit tudnak, hogy itthon vagyok és ülök a gép előtt. Hogy próbáltam-e mesélni róla? Hát persze! Eleinte mindenkinek lelkesen magyaráztam, hogy mennyi mindent tanulok és hogy milyen sok időt töltök az önmarketinggel, hogy minél hamarabb legyenek ügyfeleim és milyen izgatottan várom, hogy elkezdhessek végre együtt dolgozni velük, de úgy néztek rám, mintha egy másik bolygóról jöttem volna. Ma már nem nagyon beszélek családi összejöveteleken arról, hogy mivel telnek a napjaim Virtuális Asszisztensként. Amikor a szkeptikusok érdeklődnek vállalkozásom hogyléte felől, néhány egyszerű mondattal válaszolok, hiszen nem az érdekli őket, hogy jól vagyok-e, hanem megerősítést várnak korábbi kijelentéseikre:
- Te tényleg komolyan elhiszed, hogy erre van igény?
- Azt a pár évet a nyugdíjig már kibekkelhetted volna a munkahelyeden…
- Te tudod…
- Ha tényleg azt gondolod, hogy ebből majd meg tudsz élni…
Jelen pillanatban 5 vállalkozást segítek online marketing asszisztensként és ők full time-ban kitöltik a napjaimat, biztosítják a megélhetésemet és eljutottam arra a pontra, hogy akikkel eddig bármilyen munkakapcsolatba kerültem, jó szívvel ajánlanak másoknak.
Jó, jó, de akkor mi is volt az a hullámvasút, amit a cikkem elején említettem?
Több alkalommal is megtörtént velem, hogy leálltam az önmarketinggel, mert hosszú távú együttműködési ígéretet kaptam rengeteg feladattal, aminek a tetejére úgy éreztem, nem tudnék többel megbirkózni. És amikor túl voltunk a “hajtós” időszakon és már nélkülem is meg tudták oldani, egyszerűen felmondták a megbízási szerződést, amire persze mindkettőnknek bármikor van lehetősége és nincs is ezzel semmi gond, ha emiatt nem kerülök nehéz anyagi helyzetbe. Mert ha egyik hónapról a másikra kiesik egy 60 vagy akár 80 órás ügyfél és nincs helyette másik, az azonnal padlóra küld. Mit tehet egy online marketing asszisztens ennek a helyzetnek a kivédésére?
2022-ben megtanultam, hogy SOHA nem szabad leállni az önmarketinggel!
Még akkor sem, ha már tényleg nincs több szabad kapacitásom. Most, ha több a feladat mint amennyi az időmbe belefér, azt átadom a segítőmnek, aki örömmel vállalja, mert a keresetkiegészítés mindenkinek jól jön. Így nem kell visszautasítani új ügyfelet és a régi partnerek hirtelen jött extra kéréseit is teljesíteni tudom. Én ezzel stabilizálom a vállalkozásomat. Rendszeresen jelen vagyok a közösségi média felületeken és egy új marketing kampányom felépítésén is dolgozom, ami nem havidíjas rendszerű.
Ez az év más területeken is gyomorszájon vágott, napokig nem aludtam, amikor bejelentette a kormány a KATA törvény módosítását. Matekoltam, hogyan is legyen tovább, hogy a legkevésbé fájjon nekem is és az ügyfeleimnek is, de erről majd egy másik bejegyzésben fogok mesélni.
2022-ben megtanultam, hogy SOHA nem szabad leállni az önfejlesztéssel!
A “Hogyan lettem Virtuális Asszisztens?” előző fejezetében már leírtam az első lépéseket, azonban ezek még csak a minimális tudásanyagot adták meg a számomra, amire építettem az EnigmaDesk Virtuális Asszisztenciát. A szakmai tapasztalatok az idő előrehaladtával szépen bővülnek, hiszen minden ügyfélnek egyedi igényei vannak, minden vállalkozásban más-más területeken segítem őket online marketing asszisztensként. Jelenleg a munkám fő csapásiránya a social media marketing, a WordPress admin felületek kezelése és az email marketing technikai megvalósítása. A napi feladatok mellett nagy hangsúlyt fektetek az önfejlesztésre, most éppen bővítem a tudásomat az Adobe Photoshop és Figma szoftverek ismeretében és a kreativitásomat fejlesztem egy online kurzuson ahol szinte kikapcsolódás számomra egy-egy “tananyag” elkészítése.
Nincs bennem félelem, aggodalom, kishitűség. Bízom magamban és a tudásomban, hogy partnereimnek a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtom.
Folyt. köv. 2023-ban is…
Ha szeretnél jobban megismerni, kövess be közösségi média felületeimen: