Leggyakoribb hibák, amiket Virtuális Asszisztensként elkövethetsz
Virtuális Asszisztensként dolgozni nem egyszerű feladat.
Különösen, ha alkalmazotti létből „csöppen” át az ember fia/lánya a vállalkozói világba.
Mindannyian elkövetjük a magunk hibáit és okulunk belőle. Vagy nem.
Összegyűjtöttem ebben a bejegyzésben a leggyakoribb hibákat, amiket egy Virtuális Asszisztens elkövethet pályafutása során vagy az elején. Az EnigmaDesk Virtuális Asszisztencia megalapítása óta ez az útmutató nekem személy szerint jól látható helyen van kifüggesztve, hogy „véssem a fejembe”.
Kölcsönös bizalom

Szerintem a legfontosabb alappillér Virtuális Asszisztens és munkát delegáló megbízó vállalkozó között, hogy kölcsönösen megbízzatok egymásban.
Elkövetheted az a hibát, hogy már az elején bizalmatlan vagy az ügyfeleddel kapcsolatban, de annyira kell a munka, hogy mégis elvállalod. Lehet, hogy később megváltozik a véleményed, de az esetek nagy többségében hallgatni kell a megérzésre, mert sok jó nem fog kisülni belőle. Belefektetsz egy csomó drága időt és lehet, hogy futhatsz a pénzed után. Ha viszont az ügyfeled bizalmatlan veled, az se vezet semmi jóra!
Gondolj csak bele!
Fontos információkat fog veled megosztani a vállalkozásával kapcsolatban. Hozzáférést kapsz a szoftvereihez. Ráadásul otthonról dolgozol virtuálisan, honnan tudja, hogy nem csak ellógod az időt? Ha biztosítod őt arról, hogy vállalkozásának ügyei nálad biztonságban vannak, és mégis bizalmatlan, akkor sok-sok kellemetlen és kínos szituáció elé néztek mindketten.
Vállalkozói szemlélet

Nagyon fontos, hogy Virtuális Asszisztensként tisztába legyél azzal, hogy vállalkozó vagy, nem alkalmazott.
A bizalmatlanság is tud szülni ilyen attitűdöt és az üzleti kapcsolat átfordulhat főnök – beosztott viszonyba.
Ha a kapcsolat felvételt követően, már az elején letisztázzátok, hogy a vállalt feladatot milyen ütemben, mennyi óraszámban és milyen határidőre kell elvégezni, és ezt egy hivatalos Megbízási Szerződésben rögzítitek, akkor mindketten azt adjátok és kapjátok, amit vártok.
Az írásos megállapodásban célszerű rögzíteni a kommunikációs csatornákat, az elérési időpontokat, mivel egyikőtöknek sem kellemes egy hívás vagy messenger üzenet éjjel 2-kor. A legmegbízhatóbb véleményem szerint az e-mail vagy egy telefonos elérhetőség hétköznapokon 9-17 óráig. Gyakori hiba a messenger, mert bár az tűnik a legkézenfekvőbbnek, mégis el tudnak tűnni róla az üzenetek időről-időre és ez konfliktus helyzetet tud teremteni.
Megfelelő kompetencia és időelszámolás

Virtuális Asszisztensként a megfelelő kompetencia elengedhetetlen saját szakmai fejlődésünk és ügyfeleink számára. Tedd fel magadnak és leendő ügyfelednek is a kérdést: –Miben tudok segíteni?
Elkövetheted azt a hibát, hogy elvállalsz egy munkát, amiről lövésed sincs, gondolván, hogy majd utánanézel, megtanulod ingyenes videókból csupán azért, mert nem szeretnéd elszalasztani az ügyfelet. Komoly hiba lehet az őszintétlenség, mert inkább valld be, hogy az adott szoftverrel még nem dolgoztál, ezzel vállalva, hogy esetleg másik Virtuális Asszisztenst keres az ügyfél, mint rontsd a presztizsedet egy amatőr módon elvégzett munkával!
A megbízók általában szoktak esélyt adni akkor is, ha még az adott feladatot soha nem csináltad, ha látnak benned fantáziát.
A pontos időelszámolás nemcsak az ügyfél számára fontos, hanem a Virtuális Asszisztens számára is!
Az EngimaDesk-VA működése során másodperc alapú időmérőt használok, aminek a fontosságára nagyon hamar rájöttem. Ha nem vagy tisztában azzal, hogy bizonyos feladatok mennyi időt vesznek igénybe, nem tudsz jól kalkulálni és az bizony zsebre megy! Otthonról dolgozol, saját időbeosztásban és emiatt következetesnek kell lenned magadhoz. Meg fogsz lepődni, amikor elkezded mérni a munkával töltött idődet!
Tetszett a bejegyzésem? oszd meg, hogy mások is olvashassák!
virtuális asszisztenst keresel?
Vedd fel velem a kapcsolatot!
virtuális asszisztens vagy, vagy szeretnél az lenni?
Csatlakozz Virtuális Asszisztensek Szakmai Közössége facebook csoportunkhoz!