Miért szeretnek a coachok Virtuális Asszisztenssel dolgozni?
Olvasási idő: 3,5 perc
Nemcsak a coachok szeretnek velünk együtt dolgozni, de az oktatók, egyéni ügyvédek, személyi edzők, terapeuták és a marketing szakemberek is szívesen veszik körül magukat Virtuális Asszisztens csapattal.

Mi az oka ennek?
Legfőbb problémájuk a technikai megvalósítás hiányossága mellett, hogy folyamatos időzavarral küzdenek, hiszen a legtöbbjük az egyéni konzultációk mellett előfizetéses rendszert működtet, online és offline programokat tart, facebook zárt csoportokban kommunikál, hírlevél feliratkozókat gyűjt és folyamatosan új tartalmakat készít célközönségének.
Óriási megkönnyebbülés számukra minden háttér támogatás, amivel végre nem nekik kell foglalkozni.
A fenti feladatok egyedüli elvégzése mindenképpen a fő profiljuk rovására menne és nem engedhetik meg maguknak, hogy technikai szöszöléssel töltsék a drága idejüket.
Az elmúlt 2 év tapasztalata számomra, hogy nem arról van szó, hogy nem tudják elvégezni a háttérfeladatokat (szóval nem technikai analfabéták), hanem arról, hogy elviszi a fókuszt a sok marketinges rutinfeladat és adminisztráció.
A delegálás hatékony megoldás és egyben hatalmas fellélegzés is a számukra, melynek hatására szárnyalni kezdenek a hivatásukban és elkezdik ontani magukból a jobbnál jobb ötleteket és megvalósításokat.
Hogyan tud olajozottan működni egy coach* (ejtsd: kócs) Virtuális Marketing Asszisztens segítő csapata?
- Heti, kétheti rendszerességgel online meetingen meghatározzák a célokat, kampányokat, határidőket és kiosztják a feladatokat.
- Következesen használják a Trello-t, Google naptárt és a Google Drive-ot (vagy egyéb felhő alapú szolgáltatást) a munkák és a határidők nyomonkövetésére.
- A Virtuális Asszisztens segítők önállóan dolgoznak, mégis együttműködnek, hiszen a “szálaknak” a végén mindig össze kell érnie.
- A Virtuális Asszisztensek, bár a feladatokat szegmentálják egymás között, adott esetben profi módon tudják egymást helyettesíteni.

Mik azok a tipikus online marketing feladatok, amelyek minden coach életében felmerülnek?
- Nagyon termékenyek szövegírásban és általában halomban állnak a bevetésre váró vázlataik, amelyek arra várnak, hogy hírlevéllé, blogbejegyzéssé, social media poszttá váljanak.
- Rendkívül jó videótartalom készítők, viszont ezek utómunkálata már teher a számukra.
- Prezentálnak online vagy offline rendezvényeken, összerakják a teljes anyag vázlatát, de jobban szeretik a Virtuális Asszisztens kreativitására bízni a prezentáció elkészítését.
- Ugyanez érvényes a közösségi média posztok kreatív tartalmi elemeire is. Itt az időzítést, az üzleti oldalak, zárt csoportok kezelését, események létrehozását, a posztok napi megosztását és a kommentek moderálását is ki szokták szervezni a Virtuális Asszisztenseknek.
- Weboldaluk karbantartására webfejlesztővel működnek együtt, de a rutinfeladatok elvégzése (képek, tartalmi elemek, szövegek, oldalak módosítása, naprakész információk feltöltése, technikai ellenőrzés, stb.) a VA-re hárul. Megjegyzem, a webfejlesztők általában örömmel lemondanak ezekről a dolgokról… 🙂
- A számlázási teendők ellátása végképp nem tartozik a coachok kedvencei közé. Nyilvánvaló, hogy az automatikus számlázás a megoldás, de “porszem mindig tud kerülni a gépezetbe”, ezért az ellenőrzés, korrigálás és az időszakos manuális számlakiállítás elkerülhetetlen. Szerencsére a Virtuális Asszisztensek magabiztosan kezelik a számlázó programokat.
- Minden kérdés, kérés, óhaj, sóhaj az ügyfélszolgálati e-mail címre fut be, ami módszeres rendszerezés hiányában rövid időn belül teljes káoszt eredményez. Az ügyfélszolgálati e-mailek kezelése úgy szokott zajlani, hogy a felelős Virtuális Asszisztens egy a coach-csal közösen összeállított “tipikus kérdések és válaszok” lista alapján megválaszolja és kategorizálja az e-maileket és csak azokat teszi kérdésessé, amik személyesek vagy nem tipikusak.
- Vannak coachok, akiknek személyi asszisztenciára is van igényük, mert egy VA mindent is 🙂 észben tart, összefog és garantálja a határidők betartását.
Költséghatékony-e a coachok számára, ha Virtuális Asszisztenssel dolgoznak?
Egy 2022 novemberi cikkemben írtam egy összehasonlító elemzést arról, hogy vállalkozóként melyikkel jársz jobban. Ha irodai alkalmazottat vagy ha virtuális asszisztenst foglalkoztatsz. Ha érdekel a válasz, olvasd el a blogbejegyzést >> ITT <<
Rólam és az aktuális árakról a https://enigmadesk.hu oldalon tájékozódhatsz.
Közösségi média felületeim, ahol még megtalálsz:
* Coaching (ejtsd: kócsing)
Az angol szóval coaching (a. m. „edzés”), ritkábban, bár nem teljes pontossággal magyarul üzletszerű tanácsadás, személyes, segítő és fejlesztő tevékenység. A személyes képességeket, meglévő erősségeket azonosítja és fejleszti, segítve ezzel a továbblendülést, az elakadások, problémák megoldását. Az ezeket ellátó személyt angolul coachnak , magyarul ritkábban tanácsadónak nevezik.
Célja az egészséges, de bizonyos nehézségekkel küzdő vagy akár csak önmagukat egyes területeken fejleszteni kívánó embereknek, szervezeteknek való segítségnyújtás.
A coach a coaching során a magyar névvel ellentétben nem ad közvetlenül tanácsot. Kérdéseivel, alkalmazott technikáival segíti hozzá az ügyfelét (a coachee-t) a válaszok megtalálásához. A jelen megoldandó feladataira és a jövőben megvalósuló megoldásokra koncentrál. Kivitelezése történhet személyesen és online formában is. (Forrás: Wikipédia)